3 gode råd til at holde vægten i julen

Her i julen bliver mange fristelser sat på bordene rundt omkring i de små hjem og det kan være svært at holde fingrene fra al den dejlige julemad, hjemmebagte småkager og indbydende julesnaps. Men formen skal jo holdes og her er 3 gode bud på hvordan man kan holde vægten under kontrol i denne dejlige juletid.

Hold vægten i julen

Fest og farver

Det første svære punkt, er de festlige begivenheder, hvor fristelser er overalt og ens dømmekraft ikke er alt for standhaftig. Alkohol er i sig selv en synder, der indeholder mange kalorier, men det kan man holde øje med og styre lidt, med blandt andet at spise undervejs og drikke vand til at fortynde alkoholen i maven. En nem måde at holde de hurtige kilo på afstand.

Dagens måltider

Selvom arbejde og studier er lagt på hylden for en stund, kan man ikke slippe de væsentlige elementer i hverdagen: dagens måltider. Man bør ikke springe over et måltid i al almindelighed og særligt i juletid. Det er direkte usundt at smutte udenom måltider, så selv hvis man ikke er særlig sulten bør man knibe et enkelt stykke brød ned, et par gange om dagen. På den måde har kroppen noget at arbejde med, så den ikke lægger for meget på lager, når man spiser. Og med lidt sund og næringsholdig kost kan man sikre at der også er noget godt I depoterne.

Motion og søvn

Måske vigtigst af alt er søvn og hvile til kroppen. Når man sover har kroppen mulighed for at slappe af og forberede sig på den næste dag. En afslappet krop er en sund krop, men den skal også være stærk. Derfor står motion højt på listen, men det behøver ikke at være lig med styrketræning og træningsplan hver dag, men måske mere en daglig gåtur og frisk luft.

Speak Your Mind

*